Fortuna néha rámkacsint - UL felszerelés bemutató

2012.11.26. 14:36 :: Piranha.

Néha azért nekem is kijut pár morzsányi Fortuna kegyeiből, és rám mosolyog a szerencse. Pár napja ha horgászatra gondolok,
folyton az Ultra Light pergetés lebeg lelki szemeim előtt. Így nagy lelkesedéssel beleástam magam a különböző szakirodalmak, leírások és videók tömkelegébe. Megfogott ezen módszer, mivel rendkívül finom, felszerelést igényel, és így könnyebb azonosúljak vele, hisz az úszózás, a könnyű feederezés és matchezés után mikor megpróbálkoztam a pergetéssel,nem igazán akart ráálni semmim, se a gondolataim, se a mozdulataim, pedig nem egy durung felszereléssel kezdtem.

DSCF3150

Na de ha már a szerencsénél tartottunk, akkor arról is írjak.

Múlt pénteken miután végeztem ügyesbajos dolgaimmal, benéztem egyik kedvenc horgászboltomba baján, és szóba elegyedtem a tulaj élettársával kérdezgettem mi hogy megy, hogy kapnak mostanság a halak és egyéb hasonló horgász témákról.
Addig addig pedzegettük a témát, amíg előhozakodtam azzal, hogy én bizony UL pergetni akarok megtanulni 2013-ban, és ahhoz keresek felszerelést, botot, orsót. Mivel közeli, baráti kapcsolatban van egy helyi nagykerrel ahol AWA-SHIMA termékek is megtalálhatók, így egy gyors telefon után kedvező híreket kaptam. Mivel elég népszerű itt délen is ez a fajta horgászat, így ők is tartanak UL botot, és mi több egész jó áron oda is adja nekem. Felcsillant a szemem. Kell az a bot !

DSCF3145

Pár percen belül már a kezemben is volt az amúgy hihetetlen vékony pálca. Lemérni nem volt idő, de higgyétek
el a legvastagabb része körülbelül olyan vastag mint egy snecizősor 2,0m-es tagja, igaz súlya kicsit több a gyűrűzés és a nyél osztott parafa borítása miatt de így se több mint 119g (katalógus adat) a bot tömege,
ez azért is meglepő, mivel a bot 2,4m hosszú! Dobósúlyát 1-5gr -ban adták meg ami nem épp egy pilkerhúzós bot ismérve :)

DSCF3147
Az orsótartója, az valami hihetetlen jó! Na nem azért mert a tervezők órák ezrei alatt tökéletesítették, hanem azért, mert  az említett tervezőknek volt annyi sütnivalójuk, hogy megkérdezzenek párat a hazájukban (Japán) profi UL-es horgászt, mi is kell nekik a jó és komfortos horgászathoz. Úgy alakították ki az orsó nyele és a bot felső fogó részét, hogy a botot felül csak a hüvelykujjaddal tudod fogni, így valami ördögien kezes lesz a pálca, és ahhoz, hogy az apró csalik veretése és a pici Jig fejek aljzatra való leülését még jobban érezd, egy vájatot alakítottak ki a hüvelykujjnak.
Az orsótartó alsó része pedig teljesen burkolt, hengeres, hogy ne a műanyag meneteket fogja az ember, hanem egy guszta EVA borítást.Így komfortos lett a bot, és az ára sem szállt el. Kellemes zöldes-barnás színe van a botnak, amolyan keki-s, és a lakkozása is szépre sikerült, mivel kiemeli a színt, de nem fényes felületet ad, hanem szaténosan lágy mégis szemet gyönyörködtető, kimondottan vonza a tekintetet, nem bírok vele betelni.
Amíg el nem felejtem, leírom a bot pontos nevét. Tehát: AWA-SHIMA Q-Light Spin 240

Új bothoz Új orsó is dukál, nameg, ez a bot és ez a módszer egy kis méretű orsót igényel, mivel a legkisebb orsóm 40-es így be kellett szerezni egy kisebbet. Eleinte az volt az elképzelésem, hogy egy 10-es méretűt keresek, mivel az elég könnyű is a bothoz. Fél napig kajtattam mire megtaláltam két szóba jöhető típust. Az egyik egy Shimano Alivio 1000 Fc volt, a másik egy Perfect Power Spin 2000-es. Én nagyon Shimano párti vagyok, és az is volt a könnyebb, de sajnos pótdobot nem adnak az Alivio mellé, és mire beszerezték volna bőven 10ezer felett lett volna az ára, ellenben a Perfect orsókról nem tudtam semmit, és nem is jó gondolatok keringtek a fejemben míg meg nem fogtam és meg nem tekergettem, és gyorsan megváltozott a véleményem. Jól forgó, kis terhelésre is mozgó zsinórvezetője, nagy cső felkapókarja és kellemes tapintású hajtókarja van amit nagyon jó megfogni.

DSCF3219

Nem úgy, mint egykét márkásabb orsóét is akár, hozzá ér az ember és kirázza a hideg, olyan gusztustalan a tapintása - de ez nem ilyen, sőt ellenkezőleg! Rendkívül finom járású, könnyed forgású orsó, lehet a 8 csapágy teszi, de én nem a csapágyszámot figyelem, tű görgős azonnali visszaforgásgátlóval rendelkezik - és ami a legfontosabb precíz, igaz hosszú utas fékkel, ami rendkívül jól terhelhető. Ha saccolnom kellene úgy 3kg-os maximális húzóerő kifejtése mellett még mindig szépen, dadogás nélkül adja a zsinórt, és ez a lényeg. Plusz extrája, hogy FÉM ! pótdobbal adják alapáron! Súlya nem csuklótekerően nagy, de nem is pille - 272 grammot mértem zsinórral feltöltve. Így a komplett felszerelés öszsúlya 391grammot nyom. 8ezer Ft körüli árával kimondottan jó vételnek számít, persze csak ha a flancolás helyett tényleg jó ár-érték arányos terméket keresünk. 

DSCF3084

Azt hiszem ez a súly teljesen vállalható még, főleg ha a rendelkezésre álló anyagiak korlátozott mennyiségét is figyelembe vesszük. Tartósságáról még nem tudok mit mondani, de megérzésem szerint ezzel sem lesz gond, ha mégis probléma lenne, a botra 3 év csereszabatosságot vállal a forgalmazó, az orsóra viszont csak fél évet. Ezt le kell nyelni, ennyi pénzért ne várhatjuk el, hogy még a seggünket is kinyalják!

De bottal és orsóval még nem lehet halat fogni, így zsinórt és csalikat is beszereztem. Zsinórnak AWA-SHIMA Ion Power - ISO-t választottam 0.16-os méretben. Igaz, hogy ez tengeri pecára ajánlják, de pergetésre is kitűnő. 250-méteres kiszerelésben 800 Ft körüli árban adják, szóval nem egy drága zsineg, és emellé van egy olyan fantasztikus tulajdonsága, hogy nem nyúlik ! És elharapni sem olyan egyszerű mint egy feeder zsinórt mondjuk, valamint egyáltalán nem sprőd.

DSCF3218

Első nekifutásra pedig gumi csalikat választottam, kis twistereket, rákokat, sőt még békákat is találtam, ami nem csak nekem, de barátnőmnek is bejöttek, sőt le is akart tőlem nyúlni párat, csak tudnám minek ? :) Mann's és Relax gumikat találtam 2,5 - 3 centi nagyságban, de ebből a méretből nagyon kevés bolt tart. Így érdemes lecsapni rájuk bárhol is találtok. Majd egy vödörben turkáltam ahova a sérült csomagolású vagy épp régi eladhatatlan csalikat tették, és a vödör alján találtam egy Salmo Tiny 3 -as katica színezetű wobblert, igaz kicsit hadirokkant volt, de azért a pénzért amit kértek érte, vétek lett volna otthagyni.

DSCF3160

Katica

Nagyon örültem a szerzeményeimnek, rég voltam ilyen egyszerű dolgoktól boldog. De már forogtak a fejemben a fogaskerekek, hogy ezt bizony minél előbb ki is kell próbálni! Hisz november végén kellemes időjárásunk van, és  nem is halat fogni mennék ki egy vízre, hanem csak kipróbálni, hogy is muzsikál a felszerelés.

DSCF3150

Így jutottunk ki egy jó fél órára a DVCS partjára, pár képet is csináltunk, és ki is próbáltam, miként lehet dobni a botommal. Kijelenthetem, hogy ez egy egykezes bot! Jól dobható és irányítható is, egy kézzel is, de nem is sok hely lenne a másik kezemnek, olyan rövidke a nyéltag.

DSCF3187

De ami engem is megböbbentett,hogy még mindig nem volt vége a kellemes meglepetéseknek. Nem akartam halat fogni, csak kipróbálni, hogy is érződik ha a 1,5gr-os jigfej lekoppan az aljzatra , amikor is a 3. emelésre egy váratlan odavágás lett az eredménye. Akaratlanul is, de fogtam egy szép sügeret :) Miután gyorsan lefényképeztük, vissza is került éltető elemébe, hogy majd szóljon jövőre a többieknek, hogy az én csalimat bátran elkaphatják, nem fáznak rá.

filmsüg

Úgy érzem jó döntés volt az Ultra-Light pergetésbe befektetnem, máris sok szép pillanatot adott nekem. Valamint ismét tanulhatok valami újat, hisz ez az egyik legjobb benne. Szóval 2013 - DVCS és a sügerek éve is lessz! Legalábbis számomra.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://piranhafishing.blog.hu/api/trackback/id/tr244926269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.12.18. 21:06:15

Szia Pista!

Gratulálok, nagyon jó kis cikk lett. A sügér is gyönyörű. Nemrégiben én is fogtam egy kapitális példányt. Faroktóig 38 centi volt és 1,16 kilót nyomott. Pár hónap múlva olvashatsz majd róla a blogomon... ;o)
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

Piranha. · http://piranhafishing.blog.hu/ 2012.12.18. 22:18:50

Merre fogtad azt a batárt ? :) Oda nekem is el kell mennem.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.12.19. 10:43:39

@Piranha.: Szia!

Ez titok. :oD
Nem akarom megnevezni az interneten a helyet, mert nem akarom, hogy ellepjék a pergetők, de a ti környéketektől nagyon messze van.
Sajnos, vigyázni kell a helyek publikálásával, mert a komáromi dunai süllőző részünket is ellepték a sporttársak. És hát viszik a halat rendesen... :o(
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu
süti beállítások módosítása